Mini recenze #1

17. dubna 2014 v 13:00 | Daniela |  Mini recenze (updaty)
Kyousuke nějakou dobu žije v odloučení od své sestry Namiko kvůli rodinný problémům. Teď zase mohou bydlet společně, ale Namiko už není taková, jakou ji znal.

I když se někomu může zdát, že tématem tohohle anime bude nějaká bratrsko-sesterská láska, není to pravda. Jediné, o co tu jde, jsou zvyky v Ósace v konfrontaci se zbytkem Japonska (pravděpodobně Tokio). Ve většině případů se anime zaměřuje na jiné nářečí. Grafika je hodně jednoduchá, což může taky odradit, ale ve výsledku nejde ani tak o tu grafiku, jako o smysl tohoto anime. Já jsem uvítala, že epizody byly pouze pět minut krátké a tudíž jsem toho využila během studování, abych se trochu rozptýlila a možná se taky dozvěděla něco nového. Bylo to zajímavé a především hodnotné pro studium japonštiny.

Nai hledá Karoka, který ho vychoval, ale z nějakého důvodu zmizel a jediné, co mu nechal je zvláštní náramek. Gareki krade a vybírá kapsy, aby nějak přečkal další den. Tihle dva se potkají v divném domě, kde potkají bytost, která rozhodně není člověkem. Brzy se stanou hledanými zločinci stíhanými vojenskými bezpečnostními agenty. Když se ocitnou v zoufalé beznadějné situaci, vstoupí do nejsilnější obranné organizace země - "Cirkusu"!!
Cikus je obranná organizace, která pracuje pro vládu. Podnikají nájezdy na zločince a řeší zločiny, které bezpečnostní složky nezvládají. Po svých nájezdech pořádají představení jako omluvu za to, že děsili občany. Jejich skupina se skládá z nejsilnější, nejschopnějších bojovníků, kteří používají k boji speciální typ náramku, známých jako Cirkus ID.

Karneval je anime, které má bezesporu velký potenciál. První epizody mě opravdu zaujaly a sledování mě bavilo. Mám jisté výhrady vůči postavám, především vůči tomu zvířátku, co si říká Nai. Nicméně některé situace byly spíše směšné, než abych je brala vážně a jako anime na odreagování byl Karneval přímo perfektní. Svým dějem mě také zaujalo, i když mi to zpočátku nepřišlo ničím zajímavé. Anotace se v tomhle směru posouvá trochu jiným směrem.
Celkově opravdu nejlepším okamžikem byl konec, který z mého pohledu snad ze všem anime, co jsem kdy viděla, nejvíc vnadí na pokračování. V mém případě do dopadlo tak, že jsem si mangu dala do plánovaných a jenou se k ní určitě dostanu.

Generace pěti hráčů, kterou bezpochyby můžeme nazvat tou nejsilnější tzv. "Zázračná Generace". Kolem této generace se šířila jedna podivná zvěst. Nikdo ho neznal a v žádném zápase nebyl ani v zápisu, ale prý existoval ještě jeden hráč, kterého tato zázračná pětka uznávala. Tím hráčem je Kuroko Tetsuya, který v basketu není zrovna nejlepší, ale exceloval v nahrávání. Jeho nahrávky jsou přesné a rychlé a dobře směrované. Jednoho dne, na soukromé vysoké škole Seirin, se přidá do basketbalového klubu. Tam se seznámil s Kagamim Taigou, velmi talentovaným hráčem. Kuroko dává Kagamimu slib, že mu pomůže, aby se stal nejlepším hráčem basketu. Tímto slibem začíná jejich společná cesta.

Druhá sezóna Kuroka je za mnou a z mé strany přišlo trochu zklamání, které však nemá s anime moc společného. Série byla samozřejmě skvělá, ale bylo tam pro mě pár rušivých faktorů, které jsem nemohla přehlédnout. Většinou v hodnocení hodně dávám na pocity a to, jak mě anime baví nebo nebaví. U Kuroka mám přečtenou i mangu a i přesto mě první série nenechala, abych ji pustila a dokoukala někdy jindy. Bylo to zábavné, napínavé, jednoduše skvělé i přesto, že jsem byla s příběhem dávno seznámená.
Na mangu jsem od té doby nechytla opravdu hodně dlouho, paměť měla velké prázdniny. Přesto mě druhé pokračování nenadchlo tak jako první série anime adaptace. Trochu jsem nad tím uvažovala a došlo mi, že to bylo nejspíš tím, že příběh mimo zápasy nebyl zase tak dobrý a zábavný jako v předešlých dvaceti pěti dílech. Byl tam sice vedlejšák související s Kagamim a jeho přítelem z dětství, ale vesměs byla celá série jenom o tom, jak Seirin vyhrává zápasy.
Proto jsem se nakonec rozhodla pro trochu nižší hodnocení.

Zdroj obr. Myanimelist.net | Zdroj anotací akihabara.cz

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.